Projekt pierwszego polskiego supersamochodu Arrinera Hussarya od samego początku budzi ogromne emocje i nadzieje, że polska motoryzacja powróci do swojej dawnej świetności. Produkcja funkcjonalnych prototypów, które w dodatku muszą osiągać poziom samochodu sportowego, wymaga ogromnej precyzji oraz trwałości.
Arrinera Hussarya w przeciwieństwie do większości współczesnych polskich projektów motoryzacyjnych jest stworzona od podstaw. Wszystkie części karoserii, silnika i wnętrza, mimo że często wykorzystują sprawdzone technologie, są zaprojektowane od nowa, tak aby nie tylko spełniały wszelkie wymagania, ale również reprezentowały estetykę godną supersamochodów.
Przeprojektowanie supersamochodu to nie tylko bardzo czasochłonny, ale też niezwykle kosztowny proces. Inżynierowie Arrinery długo poszukiwali metody na jego przyśpieszenie i zredukowanie części kosztów. Ostatecznie postanowili zastosować inżynierię odwrotną, czyli pozyskać dokumentację techniczną istniejącego elementu w celu jego ponownego przeprojektowania.
Dzięki wdrożeniu profesjonalnego skanera 3D firmy SMARTTECH, inżynierowie pracujący nad supersamochodem otrzymali możliwość szybkiego pozyskania kompleksowych informacji o geometrii części samochodowych. Doskonałym przykładem prezentującym możliwości technologii skanowania 3D jest proces projektowania i produkcji obudowy sprzęgła oraz progu bocznego. Zachęcamy do zapoznania się z case study poniżej.
Inżynieria odwrotna: zmniejszenie kosztów produkcji
Optyczny system pomiarowy: MICRON3D green
Oprogramowanie: SMARTTECH3Dmeasure
Branża: motoryzacja
Przeczytaj cały case study:
SMARTTECH_Case_study_inżynieria_odwrotna_w_Arrinerze.pdf
Czytaj więcej o MICRON3D green.
Czytaj więcej o SMARTTECH3Dmeasure.
Czytaj więcej o Arrinera Hussarya.
[supsystic-gallery id=’36’]